Memoir Putera Lapis Mahang

Memoir Putera Lapis Mahang
YANG AWAL DAN YANG AKHIR

Monday, September 9, 2013

AF 043: ALBUM RUSIA



GALERI RUSIA

Menjejakkan kaki ke tanah Rusia merupakan satu yang tidak pernah terlintas dalam otak aku semasa aku kecil dulu. Malah setelah 10 tahun aku berkhidmat dalam TUDM, impian ke Rusia masih belum melintas dalam benakku.

Apabila peluang pertama ditawarkan kepadaku pada tahun 1993 oleh Allahyarham Brig Jen Hj Abdul Rahman Rais TUDM aku telah menolaknya. Aku ditawarkan untuk menjadi ahli dalam Tim Projek Perolehan Pesawat MiG29. Aku mempunyai alasan tersendiri untuk menolaknya.

Namun Allah swt melorongkan aku untuk tetap berpeluang menjejaki tanah Rusia. 

Tahun 2007, setelah aku melangkah tahun ke 26 dalam perkhidmatanku, aku telah dipilih untuk meneyrtai Tim Penerimaan Awal (PDI) alatganti pesawat SU30MKM di Irkutsk, Rusia pada penghujung Mei 2007 selama 13 hari.

RUSSIA 2007
TUGAS PDI ALATGANTI SU30MKM DI IRKUTSK





 









.




RUSSIA 2010
TUGAS PDI ALATGANTI SU30MKM DI IRKUTSK


.


.





.




RUSSIA 2012
TUGAS PDI ALATGANTI SU30MKM DI IRKUTSK



.




.

No comments:

Post a Comment