Memoir Putera Lapis Mahang

Memoir Putera Lapis Mahang
YANG AWAL DAN YANG AKHIR

Sunday, September 1, 2013

AF 013: EARLY REUNIONS OF INTAKE TJP37



j


SETELAH LAMA KITA
TERPISAH

ALBUM REUNION TJP37

Kurang pasti bilakah Skot TJP37 membuat reunion secara rasmi. 

Sepuluh atau 15 tahun pertama perkhidmatan memang sukar untuk menganjurkan REUNION kerana masing-masing sibuk dengan membentuk kerjaya masing-masing.  Kebanyakannya masih bertugas di unit-unit di seluruh negara.  Manakala sekumpulan baru sahaja menamatkan perkhidmatan TJP mereka, sedang bertungkus lumus membina kehidupan semula - majoritinya dalam bidang perniagaan.

Reunion secara rasmi telah dimulakan sejak tahun 2002 di Hotel De Palma Ampang, tetapi aku tidak mendapat maklumat kerana mungkin pihak penganjur tidak dapat menghubungi aku atau ia dibuat di kalangan pegawai Tentera Darat sahaja.

Reunion pertama yang aku diberitahu dan aku turut hadir ialah pada tahun 2005 yang diadakan di Mes Pegawai Semboyan Jalan Ampang. 

Selepas atau sebelum dari itu, ada satu gathering dibuat yang dapat aku hadiri iaitu di Kelab Golf Bukit Beruntung.  Mereka bermain golf, aku hanya datang untuk makan sahaja.

Antara REUNION yang awal adalah:

 MAJLIS HARIRAYA DI DE PALMA AMPANG 2002


Aku tidak mendengar berita langsung mengenai rancangan mengadakan Reunion ini. Mungkin mereka (organizer) tidak dapat menghubungi aku atau mereka tidak tahu bahawa aku adalah dari TJP37. Ketika itu, aku bertugas di Perbendeharaan Malaysia (MOF). Aku hanya mengetaui event ini setelah beberapa tahun.

Gambar Reunion ini aku terima melalui group YAHOO TJP37 yang tidak berapa popular kerana pada masa itu tidak ramai yang IT savvy.


 DI KEDIAMAN PANGLIMA 11 BRIGED 2005

 

Aku menerima maklumat tentang Reunion ini tetapi tidak dapat menyertainya kerana ada masalah yang aku tidak dapat ingati.  Reunion ini bukan sahaja atas nama Sambutan Hari Raya, ia juga sempena kenaikan pangkat Skot Ahmad Hasbullah. Hasbullah merupakan skot TJP37 yang pertama dinaikkan ke pangkat Brigedier Jeneral dan dilantik menjadi Panglima 11 Briged, Kem Sungai Buloh. 


 MAJLIS BUKA PUASA DI PD GOLF CLUB 2006


Aku juga tidak dpat menghadiri Reunion 2006 ini yang diadakan di Golf Club Port Dickson kerana aku tidak bermain golf.


MENZIARAHI SKOT YANG SAKIT
(RUMAH MEJ ANN MARIE NG MUI LEE)



 MAJLIS HARI RAYA
 MES PERWIRA SEMBOYAN JALAN AMPANG
 14 JUN 2008

Penaung
Penaung Kelab S37: Brig Jen Dato' Ahmad Hasbullah

 Happy Couple
Happy Couple
Mej Marzuki and Kapt Zawiyah (both retired)

Hamidah & Zawiyah 
Hamidah and Zawiyah

 DSC_0958
Wahid, Khalid, Hasbullah and Husin

DSC_0954
Nasir, Sam FS, Wahid and Jamaludin

 zuki
Mohamad Zuki and Aini Hitam

Mazhar Palil 
Ahmad Tahir and Mazhar Palil

CJ3001448 
Nor Sabrina (Lolly), Frizan Ali, Johan Juan (Chow Huat),Che Jamal and Hasbullah




 HARI RAYA GATHERING
 MESS RAMD, KEM SIRUSA PD
 11 OKT 2008

3 ABDUL  
DSC_0026  
  

  
 

MAJLIS TAHLIL UNTUK ALLAHYARHAM ZAINAL
DI RESTORAN SPICE DELIGHT AU2 KERAMAT (2009)

 
 
   
 
 
 


GATHERING BUKA PUASA 2009
DI CT-ONE FORZE CAFE, WANGSA MAJU 

 
 
 
 
 
 
 
 
 


 HARI RAYA GATHERING - 30 TAHUN S37
  DEWAN JAMIL, KEM SG BESI
  23012010 

Ini merupakan Reunion yang paling meriah setakat ini.

  
Acara pendaftaran kehadiran

DSC_0082  
Sam FS, Ann Marie dan Hamdan

DSC_0122  
agp1439 
S 37 Re Union 2010 054 
DSC_0128 
DSC_0127 
Dewan Dato Jamil 


MAJLIS BERBUKA PUASA DAN SOLAT TARAWIKH
DI CT ONE FORZE CAFE, WANGSA MAJU 12082011

DSC_0023 
  
 
  
 
  


MAJLIS WALIMATUL URUS ANAK SKOT HASNAH HASHIM DI TAMAN ALAM MEGAH DIS 12 

Majlis Perkahwinan anak skot Hasnah binti Hashim di Shah Alam.  Jemputan untuk S37 tertutup kepada skot wanita sahaja. No comment. Dapat gambar ni pun setelah majlis selesai melalui pos oleh skot Aini. Apa pun seluruh skot 37 mendoakan agar kedua mempelai akan tabah menghadapi dan melayari kehidupan berumahtangga hingga akhir hayat.

   
skot Siti Hajar Syed Hassan, Aini Hitam, Hasnah Hashim dan Noraini Ahmad

Rohani binti Kasim dan Aini binti Hitam

PERTEMUAN SECARA KEBETULAN MENGHADIRI PERBARISAN PERPISAHAN UNTUK BRIG JEN DATO ROSLI MOHD YUSOF TUDM (MANTAN PENGARAH RISUD) DI PANGKALAN UDARA KUCHING PADA 18 JAN 2012

 
Kol Toharudin (Pengarah Transformation Mgmt), Kol Mohd Asri (Pengarah Airworthiness Eng Regulations), Kol Muhammadd Suhaimi (Pengarah PUSPEKA) and Kol Khairil Asri (Komander PU Labuan).  Tidak sempat nak tarik masuk ialah Kol Jumali Selamat (Komander PU Kuching)- dia jadi tuan rumah- sibuk melayan tetamu.


31st ANNIVERSARY of TJP37
SMALL GROUP GATHERING FOR GOLF AND LUNCH AT PDGCC
WEDNESDAY, 24 JAN 2012  

s
s
s
s

No comments:

Post a Comment